ul. Plac Dominikański 3
37-700 Przemyśl
pokój nr 63 (II p.), tel. /16/ 678 50 54 (w. 263)
pokój nr 67 (II p.), tel. / 16/ 678 50 54 (w. 267)
pokój nr 68 (II p.), tel. /16/ 678 50 54 (w. 268)
pokój nr 73 (II p.), tel. /16/ 678 50 54 (w. 273)
pokój nr 76 (II p.), tel. /16/ 678 50 54 (w. 276)
kasa - pokój nr 77 (II p.), tel. /16/ 678 50 54 (w. 277)
KASA STAROSTWA czynna:
pon. -pt. - 7.30 - 15.00
Przerwa w godz.: 10.00 - 10.15
godziny pracy:
od poniedziałku do piątku od 7.30 do 15.30,
Skarbnik Powiatu - Agnieszka Paryga
pokój nr 65 (II p.),
tel. /16/ 678 50 54 (w. 264)
adres e-mail: skarbnik@powiat.przemysl.pl
adres e-mail: fk@powiat.przemysl.pl
WydziaÅ‚ odpowiedzialny jest za obsÅ‚ugÄ™ finansowo-ksiÄ™gowa dochodów i wydatków budżetu powiatu i starostwa, w tym funduszy celowych oraz projektów realizowanych przy udziale Å›rodków europejskich, wg zasad okreÅ›lonych w ustawie o rachunkowoÅ›ci i w ustawie o finansach publicznych, prowadzenie ewidencji planu dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów budżetu powiatu, obsÅ‚ugÄ™ kasowÄ… starostwa, powiatu oraz Powiatowego OÅ›rodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, opracowanie sprawozdaÅ„ wg zasad i terminów okreÅ›lonych przez Ministerstwo Finansów, sporzÄ…dzanie bilansu Powiatu, jednostkowego bilansu Starostwa Powiatowego i zbiorczego bilansu z jednostek organizacyjnych Powiatu, realizacjÄ™ dochodów Skarbu PaÅ„stwa w zakresie zadaÅ„ realizowanych przez starostÄ™ i prowadzenie windykacji należnoÅ›ci budżetowych Skarbu PaÅ„stwa, sporzÄ…dzanie informacji o zalegÅ‚oÅ›ciach przedsiÄ™biorstw z tytuÅ‚u Å›wiadczeÅ„ na rzecz sektora finansów publicznych oraz udzielonej pomocy publicznej. WydziaÅ‚ jest odpowiedzialny również za prowadzenie pozabilansowej ewidencji Å›rodków trwaÅ‚ych, wartoÅ›ci niematerialnych i prawnych i pozostaÅ‚ych Å›rodków trwaÅ‚ych, opracowanie planu amortyzacji, rozliczenie inwentaryzacji skÅ‚adników majÄ…tkowych, sporzÄ…dzanie deklaracji VAT 7 oraz odprowadzanie podatku od towarów i usÅ‚ug do UrzÄ™du Skarbowego w PrzemyÅ›lu, obsÅ‚ugÄ™ w zakresie ubezpieczeÅ„ spoÅ‚ecznych, zdrowotnych i skÅ‚adek na Fundusz Pracy obejmujÄ…cych:
- dokonywanie zgłoszeń do ubezpieczeń oraz ich zmian,
- sporzÄ…dzanie deklaracji i raportów,
- odprowadzanie należnych składek.
WydziaÅ‚ finansowo-ksiÄ™gowy zajmuje siÄ™ także windykacjÄ… należnoÅ›ci powiatu w zakresie zadaÅ„ wÅ‚asnych i zleconych z zakresu administracji rzÄ…dowej realizowanych przez Starostwo Powiatowe oraz prowadzenie czynnoÅ›ci egzekucyjnych w zakresie windykacji wierzytelnoÅ›ci należnych innej JST, dla których wierzycielem jest starosta, naliczaniem i odprowadzaniem skÅ‚adek PFRON, prowadzenie ewidencji pozabilansowej oraz sporzÄ…dzaniem sprawozdaÅ„ z zakresu wydatków strukturalnych, rozliczaniem pracowników z tytuÅ‚u wynagrodzeÅ„ oraz Å›wiadczeÅ„ pÅ‚atnych z ubezpieczenia spoÅ‚ecznego, rozliczaniem pracowników i radnych powiatu z UrzÄ™dem Skarbowym z tytuÅ‚u zaliczek na podatek dochodowy, również udziaÅ‚em w przetargach organizowanych przez Starostwo Powiatowe w zamówieniach powyżej 60.000 – EURO, organizacjÄ… postÄ™powania o zamówienia publiczne na wybór banku obsÅ‚ugujÄ…cego rachunek bieżący i banku udzielajÄ…cego kredyt i emisjÄ… obligacji. Do zakresu dziaÅ‚aÅ„ w/w wydziaÅ‚u należy też realizacja dziaÅ‚aÅ„ zwiÄ…zanych z udziaÅ‚em pomocy publicznej, w tym sporzÄ…dzanie sprawozdaÅ„, informacji o nie udzielaniem takiej pomocy, zgodnie z obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami prawa, ustanowienia zastawu rejestrowego w celu zabezpieczenia wierzytelnoÅ›ci jednostki samorzÄ…du terytorialnego, prowadzenie ewidencji zobowiÄ…zaÅ„ z tytuÅ‚u podatku od nieruchomoÅ›ci oraz jego terminowe odprowadzanie, prawo do hipoteki ustawowej na nieruchomoÅ›ciach dÅ‚użnika z tytuÅ‚u należnoÅ›ci stanowiÄ…cych dochód budżetu powiatu, sporzÄ…dzanie miesiÄ™cznych informacji z pobranych opÅ‚at skarbowych.
Podawanie do publicznej wiadomości informacji w zakresie:
- wykonania budżetu powiatu;
- kwotę deficytu lub kwotę nadwyżki budżetowej;
- kwotę zobowiązań wymagalnych;
- kwoty dotacji otrzymanych do budżetu Powiatu oraz kwoty dotacji udzielanychz budżetu Powiatu;
- wykaz udzielanych porÄ™czeÅ„ i gwarancji, z wymienionych podmiotów, których gwarancje i porÄ™czenia dotyczÄ…;
- wykaz osób prawnych i osób fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nie posiadajÄ…cych osobowoÅ›ci prawnej, którym w zakresie podatków lub opÅ‚at udzielono ulg, odroczeÅ„ umorzeÅ„ lub rozÅ‚ożenia na raty;
- wykaz osób prawnych i osób fizycznych, którym udzielono pomocy publicznej, w terminach wynikajÄ…cych z ustawy o finansach publicznych,
- kwoty wykorzystanych „Å›rodków europejskich”, o których mowa w ustawie
o finansach publicznych.
Koordynacja w zakresie przedkÅ‚adania ZarzÄ…dowi Powiatu Przemyskiego przez ZakÅ‚ad OpiekuÅ„czo-Leczniczy w PrzemyÅ›lu w terminie do 20 dnia każdego miesiÄ…ca po zakoÅ„czeniu kwartaÅ‚u – kwartalnego sprawozdania finansowego.
|